chokokakor

en riktigt god typ av cookies som man bara måste prova, jätteenkelt och underbart goda!
hittade receptet i Hembakat nr 6,
så fort jag öppnade tidiningen så blev jag jättesugen på att prova flera av recepten!
 
ingredienser:
150 gr rumsvarmt smör
2 dl strösocker
1 ägg
4 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
100 g vit choklad
 
1. sätt ugnen på 200 grader(175 varmluft). rör smör och socker krämigt, rör sedan ner ägget.
2. blanda de torra ingredienserna och grovhacka chokladen. blanda ner mjölet i äggsmeten och sist den hackade chokladen.
3. rulla till 30 smår bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. platta till dem något med handen.
4. grädda kakorna mitt i ugnen(jag hade in två plåtar samtidigt då jag har varmluftsugn) i ca 10 minuter. låt svalna på galler.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0