Chokladcookies!

Ett recept jag tagit från jobbet, fruktansvärt goda kakor, på jobbet gjorde vi dem som snittar, alltså rulla längder, trycka till med en gaffel, in i ugnen och skär dem innan de svalnar, men jag tänkte att varför inte jag gör runda cookies istället! :) receptet var dubbelt så stort från början men jag kände inte att jag behövde göra 160 kakor ^^ så jag halverade receptet!



ingredienser:
250 g margarin
2,5 dl strösocker
1/4 dl sirap
1/4 dl vaniljsocker
6 1/4 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
250 mörk choklad

1. vispa socker och rumsvarmt matfett
2. tillsätt alla övriga ingredienser förutom chokladen
3. när du vispat ihop allt till en jämn ganska torr smet tillsätt chokladen
4. rulla små bollar och lägg på en plåt, platta till sist till dem lite grann och grädda dem i ugnen 200 grader (varmluft 175grader) i ungefär 10-12 minuter


TIPS!
frys in kakorna och servera sedan frysta till t.ex vaniljglass, jätte gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0