Dålig dag

Jag ska inte gråta mer jag lovar.. 
har precis pratat med vårdcentralen, mot min egen vilja då Johan mer eller mindre tvingat mig. Har man symtom på magsår så ska man tydligen ringa vårdcentralen tycker han.. 
Jag tycker vanligtvis att det är jättejobbigt att prata om hur jag mår och när man ringer till vc så måste man jag häva ur sig allt, i mitt fall: vad jag ätit, var i magen jag har ont, om jag varit på toa, hur min avföring ser ut, hur jag mår nu, om jag stressar, om jag kunnat äta, med mer. Och jag avskyr verkligen att prata om sånt så tillslut hörde jag knappt mig själv för tårarna bara sprutade.. 
jag hade även önskemål om läkare då jag haft sånna problem med deras läkare innan och det var tydligen inte enkelt heller.. telefonisten jag pratade tyckte absolut att jag skulle träffa en doktor så snart som möjligt eftersom mina symtom kunde tyda på magsår eller en blödning i magsäcken (jag är tjej jag borde väl vara van vid att blöda ofrivilligt?)
nej men i alla fall så fick jag en tid till önskad läkare nästa vecka och jag fick lova telefonisten att jag absolut skulle ringa akuten ifall det blir värre, t.ex om jag började kräkas blod. . (Återigen det där med ofrivilligt blödande?)
Jag har nu slutat lipa, fått en tid till doktorn på måndag, har ätit en macka och lugnat ner mig. 
Måste ladda upp inför dagen helt enkelt.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0