Vart kom energin ifrån?

Jag gick och la mig hyffsat sent igår pga att vi kollade på Maria wern. Superbra filmer förresten. Jag har aldrig gillat svenska filmer innan men har nu några söndagar tittat på Johan Falk filmer och Maria Wern med Johan och jag börjar verkligen gilla dem. 

I alla fall.. så igår ställde jag klockan på 7.30 för jag tänkte att jag skulle upp i god tid, trots att jag är ledig, för att få lite gjort här hemma. Imorse när johans klocka ringde, sådär vid halv 6 ungefär . . Så tyckte jag att "usch så tidigt de är" så jag somnade om igen kort där efter gick Johan upp för att gå till jobbet.. men hjälp är klockan redan halv 8.. (han börjar 8) då måste ju min väckarklocka(mobilen) vara trasig. Då kollar jag vad klockan var nej men usch... klckan var bara ca halv 7.. tydligen skulle han tidigare till jobbet för att bli klar med nån bil. Jag ligger då kvar tills klockan ringer.. jag låter dumt nog den snooza i några omgångar även om ja vet att man blir trött under dagen om man inte går upp direkt. När jag väl kommer upp så blir de 2 mackor med leverpastej, cream cheese och gurka. De kanske låter som en märklig kombination men de går alldeles ypperligt. Det är så att doktorn rekommenderade mig att äta leverpastej för att få ett bättre järnvärde och eftersom jag inte gillar leverpastej så kladdar jag på massor med philadelphiaost för att dölja smaken, perfekt! 
Efter frukost var jag fullt medveten och inställd på vad jag skulle göra idag. Hänga tvätten vi satte igång igårkväll, tvätta vidare för att tömma tvättstugan, måla fönsterkanterna.. JA vi bytte förresten fönster i helgen de blir superfint! Tillbaka till vad jag försökte berätta, jag skulle städa i köket och senare på kvällen åka på möte. Allting har gått Sååå bra. Energin har funnits där mer än aldrig förr. Jag har varit så nöjd . Men undrar var de kommer ifrån...

Här kommer en glad bild på mig dock inte från idag men passar bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0