revlon nutri color cream

Jag har provat revlon nutri color cream. Eller revlon färgbomb som många även kallat de. Det är en inpackning med färg i kan man säga. Som ni vet så har jag ju tidigare färgat topparna på håret (dipdye) röda. Men nu så har färgen börjat blekna och ser inte riktigt lika snyggt ut så jag ville prova den här inpackningen för att se om färgen blev bättre. Jag använde mig att två färgbomber som jag blandade. 500 purple red och 600 fire red.

Före

På förpackningen står det att man ska ta och kamma i det i tvättat, handukstorrt hår. Låta det va i 3 minuter och sedan skölja ur.
Såhär blev det efter första gången:

En liten skillnad men fortfarande inte helt nöjd. Samma vecka träffade jag en kompis, Tess, hon har också färgat håret rött och använder samma produkt för att hålla färgen vid liv. Hon sa till mig att ta de i torrt hår i 20minuter för att de skulle gå bättre. Så jag provade! Kolla på det här resultatet:

Jag är absolut nöjd och ifall jag ska behålla det röda så kommer jag fortsätta använda denna inpackning. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0