Gott nytt år!

Jaha då har man spitit ifrån gästerna en stund för att skriva det åriliga nyårsinlägget!
klockan närmar sig halv tio och jag äter efterrätt, hemgjord vaniljglass med jordgubbar och choklad, mums!
all mat har varit uppskattad och alla verkar ganska nöjda ändå, mina föräldrar och svärföräldrar är här och de e mysigt att de orkade sig hit.
 
Nu kommer vi till det där med att sammanfatta året och helt ärligt vet jag inte hur jag ska börja.. för jag tycker inte året har varit sådär jätte bra precis.. ett rent skitår kan man nästan säga.. började ju med att farmor gick bort vilket verkligen tog musten ur mig och den har inte riktigt hittat tillbaka in i kroppen sen dess..
För övrigt så finns de bra saker med året också så klart! semestern, lisebergsresan och halloweenfesten var ju några av de grejer som helt klart gjorde året värt att nämnas ändå!
Jag och johan bilade själva ner till Kroatien i år och de gick kanonbra, både dit och hem, semester kom verkligen behövligt efter all kaos som snurrat i familjen detta året.
 
Jag är kvar i restaurangen på lasarettet och ska vara där en månad till, för sen kommer Tina tillbaka, de känns verkligen inte alls bra.. vad i hela friden ska jag göra sen? för första gången på två år har jag liksom ingen plan.. ingen riktlinje.. ingen trygg plattform att stå på och det gör mig livrädd! Jag hoppas verkligen att januari kan bjuda på positiva överaskning på jobbfronten annars får vi se vad jag skriver nästa år, nej jag vågar knappt tänka på det just nu...
 
Vi har i alla fall lyckats måla om ett rum, vi har målat om lite i köket, lagt upp planer för andra saker som ska ordnas i huset och vi hoppas att de går att ordna nästa år. Vi har nu bott här i snart två år och allting är fortfarande bra, vi trivs i området, med huset och med varandra. Förresten har vi underbara grannar, i somras fick vi hemodlade tomater av den ena och i höstas äpplen av en annan, så himla söta dem är! sådant värderar jag högt, när folk är så underbara!
 
För att fortsätta vara positiv så har jag återfunnit en "förlorad" vän som jag inte pratat med på länge, av en slump dök han upp och har sedan hållt sig kvar, det är roligt. samtidigt så känns det som att man förlorar vissa vänner mer och mer, man märker på sätt och vis att man växer åt olika håll, man har olika mål och planer och är i olika stadier i livet. jag hoppas att 2014 bjuder på mer positivitet för det som varit har mest varit negativt.
 
Oj jag höll nästan på att glömma nyårslöftena.. jag brukar ju bryta dem så jag borde väl låta bli, jag vill bli mer hälsosam och börja träna men .. ja vi får se hur de går med det :)
Ja förresten jag höll ju förra årets, jag lyckades springa 3 km i somras faktiskt innan jag blev förkyld och peppen försvann ;)
 
Ja om 2,5 timme så är klockan tolv och vi hälsar det nya året välkommen! vill skicka en lite bedjan till det nya året om bättre tider och mer glödje!
Ska inte glömma att tacka alla människor som har gjort året värt att levas och till dem som orkat med mitt tradiga humör!
 
Och till er vill jag önska ett riktigt underbart och spännande kommande år. var glada, ledsna, kärleksfulla och håll hårt i det som är viktigt!
GOTT NYTT ÅR önskar LITETKEX :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0