söta kuddar!

jag har sytt fyra söta kuddar till en bänk på altanen! billigt och super enkelt! :)
 
4 kuddar från röda korset 20kr, en blå fleecepläd från ikea 10kr, svart broderigarn från mammas kompis 0 kr! :)
 
jag bredde ut filten över hela golvet, vek sedan in en bit så att kudden fick plats under, nålade fast och sedan klippte!
 
sedan klippte jag av dem, till fyra fyrkanter!
 
la sedan in kudden emellan tyget, klippte upp den sista sidan som satt ihop och nålade ihop kudden!
mätte sedan tråden och började sy kast stygn, halva kudde i taget annars blev det alldeles för lång tråd att arbeta med!
du mäter genom att mäta sidan x2, alltså dubbelt så långt tråd som två av sidorna!
vi hörnen sydde jag lite i själv kudden också för att den ska hållas på plats annars sydde jag bara runt i tyget!
 
finfina kuddar till den hårda träbänken!

Kommentarer
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Nej jag har faktiskt aldrig beställt därifrån vad jag kan minnas... Men dom har ju väldigt mycket fint där! Prova :)

2012-07-11 @ 10:09:50
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0