grönsaksgratinerad fiskgratäng!

jag är ju sån som gillar grönsaker och fisk gärna i kombination! så här kommer en recept med just det! sambon som inte gillar fick tyckte detta var gott, inget han kunde äta varje dag men gott sa han! det är ett bra betyg för någon som inte gillar fisk tycker jag! :)
 
ingredienser:
3 pangasiusfiléer
1 påse á 600 g valfria wokgrönsaker (jag använde icas asia wok)
1 burk (2dl) creme fraiche franska örter
1 burk (2dl) vanlij creme fraiche
1 tomat (kan med fördel ta fler tomater)
aromat örter (örtaromat kanske de heter ^^)
italiensk salladskrydda
salt, citronpeppar.
 
ugn: 160 grader varmluft (höj temperaturen lite om du har en vanlig ugn)
 
1. dela den tinade fiske i tre bitar. olja en ugnsform och lägg i fisken. in med den i ugnen ca 10-15min
2. medans fisken lagas i ugnen tar du fram en större stekpanna och fräser till grönsakerna, krydda dem med italiens salladskrydda, låt stå pch puttra lite!
3. efter 10 minuter ta ut fisken, krydda med salt, citronpeppar och örtaromat in i ugnen igen i ca 5 minuter!
4. häll i den vanliga creme fraichen bland grönsakerna och blanda om, smaka av med salt och salladskrydda
5. ta ut fisken, kleta på creme fraiche franska örter på, häll sedan över grönsakerna. skiva tomaten och lägg ovanpå och ha in i ca 15 min till!
 
servera med kokt potatis, potatismos eller ris och gärna en blandad sallad! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0