högskolan

Jag tänkte att det kanse är dags att berätta om skolan jag börjat på.

Nu i höst så har jag börjat på högskolan i Gävle för att läsa grundlärarprogrammet med inriktning år4-6. 
Utbildningen är på 100% och distans. 

För att också svara på lite frågor som ofta dyker upp när jag berättar om detta:

-Jag läser distansutbildning för att jag har fått tillsvidare på jobbet jag har nu. Vilket betyder att jag kommer jobba 60% under tiden jag pluggar på distans.

- anledningen till att det blev Gävle och inget närmare där jag bor är för att jag inte hittade någon annan passande distansutbildning.

- anledningen till lärarutbildning är pga att jag behöver en lärarexamen för att senare kunna läsa till församlingspedagog 

-jag kommer att vara på högskolan 4-6 ggr per termin. Jag har redan varit på skolan 2 ggr. Är i skrivande stund på väg hem från kursstart och föreläsning. 

-de två första gångerna har Johan följt med, vi har åkt bil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0