Day 05 – Your definition of love

definitionen av kärlek?
det kan vara familjekärlek, jag älskar min familj för dem finns för mig och jag bryr mig om dem, man bråkar med dem, man skojar med dem, man tar sig igenom både gott och ont med dem, familjen kan man inte byta ut, dem är jobbiga, pinsamma, störiga, tråkiga, dumma, och envisa men lika underbara ändå, och det man gör för sin familj det är kärlek.

nästan samma sorts kärlek är vänskapskärlek, jag älskar mina vänner för även dem finns för mig och jag bryr mig om dem, visst kan man byta vänner, men riktiga vänner finns alltid kvar liksom, om inte annars i änns hjärta, även dem kan vara jobbiga, pinsamma, störiga, tråkigt, dumma och envisa men lika underbara ändå, det man gör för sina vänner är också kärlek.

kärlek kan också vara nått i sin vardag man älskar, fast på ett helt annat sätt än med familj och vänner, en grymt god chokladkaka, en mjuk fluffig chokladkaka, det brukar jag kalla kärlek, min mobil där halva mitt liv finns, den är också en sån viktig grej som man liksom kan kalla kärlek, sängen som värmer än i vinterkylan är också kärlek,

till sist kärleken som vi alla brukar tänka på först när någon säger kärlek, kärlek mellan två individer, två personer som inte kan leva utan varandra, två personer som vill gosa ihop sig i en soffa och bara mysa, två personer som som kan titta varandra djup in i ögonen och le och bara känna kärlek, två personer som verkligen älskar varandra, två personer som står ut med varandra trots dåliga tider, som håller sig kvar hos varandra trots att det är jobbigt ibland, detta är den sorts kärlek jag inte trodde fanns, tills jag upplevde den själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0