Gott nytt år!

Nu närmar sig klockan elva, jag och johan har sovit en stund för att kunna vara vakna vid tolslaget, skönt att vila. nu väntar vi på det där traditionella tolvslaget, skålen, och färgerna som fyller hela himlen. ikväll var vi bara mamma, pappa jag och johan då farmor helst ville vara hemma precis som mario och jenny. men de har varit en trevlig kväll ändå. maten var god och grevinnan och betjänten är som varje år!

året har varit riktigt upp och ner, med otroliga stunder och helt förskräckliga dagar. men här sitter jag ändå och känner att 2011 var ett helt okej år ändå men jag är nog glad att det är över, har dragit på mig en hemsk förkylning som funnits där sen februari. har haft fruktansvärda p-piller som till slut fick mig att bli ordentligt med deprimerad och som skadade min och johans förhållande men bytte de monstrena och nu är vi lika starka som vi ska vara, 10 december i år var speciell, min pojke friade till mig i hans kök, jag hade one piece på mig, mysig dag de där! från ner till upp hoppas jag att de kommande året bli så mycket bättre och jag längtar till allt det har att erbjuda.

då var det de här med nyårslöften, jag tror jag hoppar över det i år, jag brukar ärligt talat glömma mina nyprslöften vilken är ganska sorgligt, de där med att inte börja röka håller jag ju ändå så! året nyårslöfte får bli att i år tänker jag inte lova något jag inte kan hålla! man ska ju inte behöva ha ett löfte för att göra något för sin egen skull och detta får bli ett litet tips till mig och alla andra, gör saker du blir lycklig av inte för att någon annan säger att det ska vara så!

mer förändringar i år.. förutom förlovningen, jag har ju nytt jobb, i köket på lasarettet, jag trivs väldigt bra där, synd bara att det är ett vikariat och jag vet när jag blir arbetslös, jag är ju vikarie i städet också, känns skönt att ha fler än ett jobb för att försöka få en maximal inkomst då jag och johan letar boende, har vi tur så går de flyttlass till vårt nya ställe i februari! men mer om de får ni reda på när det är dags!

nu när vi går mot årets slut tänker jag på saker som gått fel i år, väldigt många tyvärr, 2011 har ju förändrat mycket, sen studenten har mycket hänt både bra och dåliga saker, jag kämpar på och tror på en ljusare tid.
det är lite lustigt att tänka tillbaka på ett år sådär man kommer på fler och fler grejer man gjort, Romresan, tysklandsresan, kroatien, studenten, balen, herregud vilket år!

samtidigt som jag är glad att 2012 närmar sig så finns det lite i bakhuvudet som har lite ångest, allt prat om jordens undergång, kommer det att bli något med det eller kommer de inte? de vet vi om ett år från nu och jag hoppas verkligen jag kan sitta här nästa år och skriva ett inlägg igen!

då var klockan efter elva och tröttheten sitter kvar i kroppen, jag har jobbat en del på senaste tiden och de syns ju på kontot men känns i hela kroppen!

till alla er som gjort året helt jävla fantastiskt ni är otroliga, värda att minnas! ni har en vän hos mig glöm inte de!
nu tänker jag säga hejdå bloggen för detta året och sedan gå ner till mina kära föräldrar och invänta årsskiftet! ett sista tips för framtiden - sköt ditt och skit i andras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0