#bakabuzz

Jag har fått chansen att prova lite olika saker från odense!
följande saker har jag fått prova:
odense Figurmarsipan ca-pris 20kr st.
odense marsipanlock ca-pris 40kr st.
odense choklad mörk71% fairtrade ca-pris 22kr st.
odense mörk choklad mint ca-pris19kr st.
odense choklad chunks och odense chokladspån ca-pris 19kr st.
 
mintchokladen använde jag till en ganache ocanpå en kladdkaka som jag också dekorerade med chokladspån.
måste säga att jag är supernöjd med chokladen, himla god smak och den smällte fint i grädden till ganachen!
 
 
choklad chunksen hade jag i ett gäng nutellacookies. fina bitar av choklad i kakorna blev det! nöjd! :)
 
 
choklad chunksen och spånen använde jag även som tillbehör till glass! MUMS!
 
 
Över till marsipanen, den är jag tyvärr inte alls nöjd med! jag har tidigare provat marsipanlock men inte gillat de och gav det en ny chans. Locket var superlitet, svårt att hantera, kladdigt, och sprack så fort man försökte få de på plats! NEJ jag kommer inte köpa sådana lock själv! 
Figurmarsipanen bra i smaken, Johan älskade den, lite kladdig att försöka modellera med, men några rosor blev det.
 
 
 
 
försökte till och med kavla ut den.. de gick inte
 
 
 
 
 
 
 
Slutligen, jag är supernöjd med chokladen kommer absolut att köpa igen! marsipanlocken, ett stort NO NO! figurmarsipanen ja men i nödfall absolut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0