bullarna från Jan hedhs bok!




Dessa bullarna kallas för smörsnäckor i boken, men jag gjorde dem till sockerknutar, dem är fyllda med en smörblandning som består av socker och vaniljsocker, riktigt goda bullar! i receptet skulle dem ha täckts med mandelspån men jag gillar inte mandel!


Inget konstigare än en kanelbulle, fyllningen är gjord på mandelmassa, socker, smör och kanel om jag inte minns helt tokigt, inget ovanpå, de skulle vara mandelspån även här men jag valde att inte ha något! man kunde ju klart strösslat pärlsocker på dem.


Dem längst ner i hörnet är kringlor, enbart vetedeg som är formade till kringlor och efter gräddning doppad ei socker, enkelt och gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0