Frukostfrallor från kungsörnen

Då var jag i farten igen att prova snabbgrejer från mjölhyllan!
denna gången är det denna påsen som ögonen fastnade på, jag var ju självklart tvungen att prova!



jag blandade jäst och vatten och sedan mjölet, degen skulle vara kladdig stod de, och kladdig blev den, (tankar: herregud ska de här bli frallor :S)


Man skulle skeda upp smeten på plåtar och låta dem jäsa i kylskåpet i 6 timmar, (tankar: det känns som att göra muffins ^^)


Okej, när jag tog ut frallorna på kvällen sedan efter 6 timmar, så såg de ut som att de inte hade hänt nånting, besviken! det kommer aldrig bli frallor av de där kletet!!


Jaja, jag kastar in dem i ugnen i alla fall tänker jag nu när ugnen ändå är igång..


Och visst blev det frallor.. dem blev tyvärr ganska tunga.. kändes som dem behövde jäsa, men smakade helt okej. vet inte om jag vill rekomendera detta, men prova ni gärna, de kanske blir bättre när ni gör de! vad vet jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0