Fiskgratäng m bearnaisesås

Tanken med denna rätten var att få min kära sambo att äta fisk, han gillar inte fisk så jag försöker lära honom, så eftersom han gillar beasås så försökte jag med det här.. och faktiskt gick det hem! :)
personligen vill jag har räksås eller dillsås till, men man kan ju inte få allt här i livet :P

Ingredienser:
3 filéer pangasiusfilé
2-3 dl julienne grönsaker/frysta rotfrukter
salt, citronpeppar, italiensk salladskrydda

1 paket pulver bearnaise, jag köpte icas beasås och använde 2 av 3 påsar, (nej jag lägger inte ner tid på att göra egen beasås om den bara ska användas i något annat)

6-8 medelstora potatisar
2-3 msk grädde
2 äggulor
salt, peppar

1. värm ugnen till 200 grader, dela fisken i tre delar och lägg på en ugnsform, krydda med salt, citronpeppar och lite italiensksalladskrydda, ställ sedan in i varm ugn.
2. skala potatisen dela i mindre bitar och lägg i kokande vatten.
3. gör bearnaisesåsen enligt påsen och ställ åt sidan
4. ta ut fisken, häll av eventuell vätska, lägg på grönsakerna och krydda med italiensk salladskrydda, in i ugnen igen!
5. när potatisen är mjuka, häll av vattnet, mosa med en potatisstöt, tillsätt grädde och ägg, salta och peppra tills de smakar bra,
6. när fisken ser genomstekt ut och rotfrukterna är mjuka tar du ut formen, klicka potatismoset runt om, häll sedan såsen i mitten, ha sedan in i ugnen i ca 10-12 min

Varsågod och ät!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0