Gott nytt år!

Då sitter man här igen, ett år har gått och ett nytt är påväg.
klockan är halv elva och jag, johan, mamma och pappa sitter och inväntar det självklara tolvslaget!
Mario med familj, farmor och Johans mamma och bror har varit här en runda och ätit lite mat men nu är det bara vi fyra kvar! det har varit en trevlig kväll än så länge alla uppskattade maten!
 
Året har varit i det stora hela väldigt bra, som vanligt upp och ner men mestadels bra!
det började ju med att jag och Johan flyttade ihop i ett fint hus! man har jobbat på och fått in en rutin i livet som känns väldigt bra. en ny hobby jag har fått är tårtbaket, tycker det är riktigt roligt att göra tårtor och det känns helt klart som att jag kan utvecklas en del inom bakningen.
vi har varit utomlands i sommar, två veckor i kroatien, en helt fantastisk resa med sol, bad och god mat!
med hösten kom också ett nytt jobb, jag bytte från köket på lasarettet till restaurangen, jag bytten ju lokal i alla fall. jag trivs bra där jag är nu jag har ju ett vikariat tills den sista augusti.
jag fyllde 20 i år, jag hade ett öppet hus och det kom jätte många! en riktigt trevlig dag!
 
vi har firat vår första jul tillsammans i det nya huset och jag måste säga att vi trivs fantastiskt bra både i huset och med varandra! det är klart att man var nervös i början och hoppades att allt skulle gå bra, man vet ju aldrig riktigt hur det går när två personer flyttar ihop, men det har gått kanon och det känns underbart. jag ser fram emot flera år tillsammans!
 
till nyårslöftena då! nej som vanligt tänker jag strunta i det. min vikt är jag nöjd med och rökning hade jag ändå inte tänkt börja med! jag har ju i och för sig tänk att jag innan sommarn ska vara bättre på att springa, min kondition suger verkligen, vill kunna springa 1 km till sommarn, nej 1 km är kanske inte så mycket. men för mig är de massvis!
 
till nästa år hoppas jag att jag har fått ett fast jobb, förhoppningsvis utvecklats mer inom min bakning och kanske renoverat delar av huset! det är med stor förväntan jag tackar för detta året 2012! och välkomnar det nya året 2013! jag tror det kommer bli ett vinnarår!
 
det blev ett ganska kort inlägg i år om man jämnför med tidigare år men det känns inte som att det behövs mer! snart kommer vi korka upp flaskan för att skåla på trappen och se när hela himlen fylls med färgglada raketer! eller vem vet det kanske inte kommer synas några raketer? vi har inga egna och grannarna kanske inte heller skjuter iväg några! vi får väl se..
 
Till er alla, tack för ett otroligt händelserikt år! nu tar vi farväl av 2012 och ringer in det nya året!
Gott nytt år önskar LitetKex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0