Sockerfria tårtbottnar!

i augusti ska jag ju göra doptårta, i samband med det ska jag göra en sockerfri bakelse också då en tydligen är diabetiker, så jag har letat efter bra recept på sockerfria tårtbottnar och har hitta ett! här
 
ingredienser:
4 ägg
4 dl sötningsmedel (typ suketter, något som tål värme)
1 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
½ tsk bakpulver
 
1. sätt ugnen på 200 grader (175 varmluft)
2. dela på äggulan och äggvitan!
3. vispa vitan till ett hårtskum, tillsätt sedan sötningsmedel och äggula under vispning.
4. blanda de torra ingredienserna i en bunke, blanda i detta i äggsmeten men vispa bara så allt blandat sig!
5. häll smeten i en smörad och bröad brödform! grädda i mitten av ugnen 25 minuter
 
när du tagit ut den låt svalna i en bakduk så den blir mjuk på utsidan!
 
jag delade den i tredelar, och delade sen på mitten och tog bort kanterna, så jag fick perfekt storlek för små bakelser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0