Hawaiikassler på mitt vis!

jag älskar ananas så detta är perfekt för mig!
tyvärr när jag gjorde denna hade jag bara skivad ost framme så de fick bli de, men jag rekomendera att inte ta de, ta riven ost! den smälter bättre, jag plockad bort min ost!
receptet räcker till ungefär 4 personer.
 
ingredienser:
400 g kassler
1 burk ananasringar
1 gul lök
1 röd paprika
1 burk cremefraiche(2dl)
1 dl vispad grädde
2-3 msk chilisås
2 dl riven ost
salt, peppar
curry
grillkrydda
 
ugn 200 grader!
1. finhacka löken och dela paprikan i tärningar fräs detta i en kastrull krydda med curry.
2. under tiden det fräser, dela kassler och ananas i mindre bitar, tänk dig att du delar ananasen i 8 bitar, kasslern ska vara lika stora som dem ungefär.
 lägg detta i en form, häll sedan lökblandningen över!
3. blanda creme fraiche med grädde och chilisås, krydda med salt, peppar och grillkrydda tills du är nöjd med smaken, häll den sedan över grönsakerna och kasslern, strö riven ost ovanpå och in i ugnen tills den fått färg ca 20 minuter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0