För att uttrycka en åsikt!

Jag brukar inte göra det så ofta, jag delar oftast inte med mig av mina åsikter här i bloggen för det kan göra folk, arga, ledsna, sura, förbannade, ja med mera... så brukar hålla mig ifrån det! men nej nu måste jag kommentera om en sak som har stört mig ett tag!

det finns en blogg, en ung tjej på 15 år som har fått barn, hon och pappan som är några år äldre, delar vårdnaden om dottern. jag tycker personligen att 15 år är alldeles för ungt för att ha barn, jag tycker också att 14 är för ungt för att änns har haft sex. läste här om dagen på hennes blogg att en flicka på 13 år har haft sex med sin pojkvän några gånger och nu blivit gravid och frågade denna 15 åring om råd! då var droppen nådd!
snälla små flickor, varför gör ni så här mot er själva! jag blir faktiskt arg!
nu ska jag inte vara elak på 15åringen, hennes dotter verkar ha de bra med sina föräldrar, och 15åringen försöker verkligen vara en bra mamma. men helt seriöst, varför har man sex när man är 13-14 år?? jag förstår inte, själv väntade jag tills jag var nästan 18 för jag ville verkligen inte göra något misstag. 13åringen jag nämnde skrev att hon och hennes opjkvän har de jätte bra tillsammans, men ändå!? varför? du är 13? och även om man nu känner att man vill ha sex när man är så ung, om man nu känner att man är tillräckligt mogen för att göra de, så kom igen var då så pass mogen och skydda dig!! jag är 18 jag vill inte ha barn än, så då tror jag verkligen inte att du som 13-14 åring vill ha barn ännu, barn är ett stort ansvar, ett heltidsarbete, gå ut skola först! snälla! tänk på barnet och era föräldrar, det är inte rättvist mot någon!

så till er unga tjejer som väljer att ha sex i tidigt ålder, jag ska inte stoppa er, känner ni att de e rätt då är de väl de, men för guds skull SKYDDA ER!!

tack för att ni lyssnat på min åsikt, ni får skälla på mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0