Om att banta!

"gå ner 10 kilo" "gå ner i vikt snabbt och enkelt" "bli av med de där extrakilona"
men kom igen, är de konstigt att unga tjejer drabbas av anorexia och så vidare när dessa texter finns precis övereallt, får massa skräppost på min e-mail med dessa texterna, messa reklam på facebook och andra sidor jag är inne på, om de påverkar mig? jo men en gång i tiden har dessa texterna påverkat mig en del, jag har självklart tryckt på några anonser och läst om de olika idéerna och bantningstipsen, de flesta är piller som man ska ta, och mår man bra av dem, nej de gör man troligen inte!
okej visst e de jätte bra att de finns alternativ för de som faktiskt vill gå ner i vikt, men att alla dessa reklamer ska poppa upp vilken sida man än är inne på, det är jobbigt och det påverkar nog många unga tjejer!
till de som vill banta, kom igen tänk efter innan ni gör något dumt, tabletter och liknanade kan förstöra din kropp istället för att göra den bätre, tänk en gång till, är du verkligen säker på att du blir lyckligare om du går ner i vikt?
va som du är för de är den du är som gör att folk älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Stefan Nilsson

Viktigt att nämna är att man inte automatiskt blir hälsosammare av att gå ner i vikt. Istället handlar det om enkel träning såsom cykling och motion. Senaste idag skrev jag om en studie som visade att otränade har dubbelt så stor risk att drabbas av hjärtkärlsjukdomar.

2011-04-13 @ 14:58:54
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0