Day 01 – Introduce yourself

namnet är Marina, bor i en liten håla i sverige! vad är viktigt att veta om mig..
jag har alltid varit lite utanför, lite udda! har alltid varit lite rädd för att ta kontakt med nya människor och alltid haft lite dåligt självförtroende, har alltid haft svårt med kompisar och att passa in bland andra, folk tyckte det var roligt att mobba mig, praktiskt taget plåga mig från lekis till sjuan, hade självmordstankar och gjorde illa mig själv sjuan te nian takc och lov för mina vänner som fick mig att sluta skada mig själv och stoppade mig från att göra andra dumma saker, efter att ha lyckats ta mig igenom det allra värsta så hade jag fått vänner från olika håll som inte kände varandra men dem kände mig, på gymnasiet blev saker lite annorlunda, jag samlade ihop några av dem vänner jag har fått under högstadiet och umgicks med dem, vi hade småfester hemma hos varandra och vi hade det riktigt roligt, slutet av ettan och början på tvåan blev vi några stycken, vi hade de riktigt roligt tillsammans, under tvåan började jag också umgås med äldre folk som sedan blev mina vänner, buggen hjälpte mycket och min vän anna hjälpte mig att bli av med den övervikt jag också hade, 13 kg lättare och en gladare marina började ta sig ut i den riktigt världen, sensommaren/hösten 2009 började jag träffa en grabb vid namn tobias, vi hade de kul och trots försök att slippa undan blev jag kär i den killen, han sårade mig något så in i.. det tog lång tid att verkligen komma över honom, men våren 2010 var jag på benen helt och fullt igen efter att försök fram och tillbaka med honom inte funkade, hösten innan hade min syster pratar om en grabb vid namn johan som hon tyckte jag borde träffa.. jag kollade bilder på honom och tyckte att herregud han skulle väl aldrig bry sig om mig, samma sak säger hon på våren och till sommaren närmare bestämt juni 2010 såg jag honom på riktigt för första gången på min systerdotters dop, efter det gick det riktigt bra, efter massa sms, träffar och mys så blev det vi 10 augusti, jag hade slutat tro på kärleken men där fanns han!
så den lilla osäkra flickan som en gång stod ensam, ledsen och rädd lever nu ett ganska normalt liv, går sista året på hotell och restaurang linjen, har vänner, familj och pojkvän som jag verkligen bryr mig om utan dem hade jag varit ingenting nu! älskar att vara kreativ, göra kreativa saker därav mitt intresse för smink och självklart mat, gillar att experimentera med kryddor och sådant :)
plannerar att hitta jobb efter gymnasiet, vill resa och få massa erfarenhet, vill helst av allt starta eget någon liten cateringfirma kanske, kallkök kanske, ett litet fik eller en lunch restaurang, vi får väl se!
är det nått jag har missat som jag borde skrivit skriv det i kommentarerna här nedan så får jag skriva dit det sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0