Jag äter inte godis!

något som folk borde veta om mig, alla som känner mig bör veta det!
sen cirka två år tillbaka har jag slutat äta godis, jag äter inte godis alls, inte på lördagar heller,
jag har arit ganska stor innan, så jag valde att sluta äta godis för att jag var tvungen att bli av med något överflödigt intag, och godisintaget var ganska stort,
jag hade ett extremt sockerberoende, åt massa godis, och när blodsockret sjönk blev jag grymt aggresiv och de var nästan farligt att ara i närheten av mig!

så nu äter jag kakor och sånna grejer, även ganache (stavning) de e en chokladfyllning till tårtor eller praliner men inte godis, inte chip så å sånt heller

fusket: jo men jag går hotell- restaurang visst visste jag om att jag skulle bli tvungen, vid två tillfällen har jag ätit mörk choklad och smakat på saker för att de har hört till min utbildning! jag har inte ätit för njutningens skull! även vid ett tillfälle har jag ätit 2 ostbågar, mest för att jag skulle se hur de smakade efter så lång tid!

sanningen: visst klarar jag mig bra utan godiset. klart finns suger där ibland, men inte alls så ofta, och ja sanningen är den att jag hoppas att jag någon dag kan återgå till att äta godis, för jag gillar godis, men måste våga det också, för jag är rädd att gå upp i vikt igen, så länge jag inte tränar regelbundet vågar jag inte äta godis igen, för jag e rädd att fastna och äta lika mycket som innan!

en sockertjock jag! den hemska sanningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0